RASFOIND PRESA ZILEI „500”

1. RASFOIND PRESA ZILEI LA NUMARUL 500. Incet, incet am ajuns si la acest numar. Am inceput pe www.carpati.org, dar din pacate a trebuit sa renunt la colaborare. Am continuat pe www.veteranul1.sosblog.com si acum pe un site personalizat. Sper sa pot continua. Efortul este foarte mare, rubrica fiind redactata dupa ce trec prin ochii mei circa 100 de ziare zilnic. Nu regret, aceasta rubrica a devenit un „brand”, fara lipsa de modestie pot afirma ca este unica in peisajul montan romanesc. Multumesc din suflet tuturor cititorilor rubricii.

2. CEAHLAU. Am fost, in decursul timpului, de multe ori pe Ceahlau si bineinteles pe Toaca. Pe vremuri nu era nicio scara de lemn care sa duca pe Toaca. Poteca era insa foarte buna si parca si Toaca era mai inalta inainte de constructia statiei meteo. Prin anii 70 s-a construit o scara de lemn cu 465 de trepte si poteca a fost abandonata. De mai mult timp aceasta scara de lemn si- a dat duhul. Vizitatorii si meteorologii pot urca pe Toaca numai pe o poteca neamenajata care asigura legatura între platoul superior al muntelui si vârf. Acum se afirma ca nu sunt bani pentru refacerea scarii. Dar poteca de acces nu se poate reface? Acelasi lucru se intampla si la cascada Duruitoarea, nu mai exista scara de acces la prima treapta a cascadei. Aici de cand ma stiu a fost scara de acces, refacuta de cateva ori. Nici aici, unde dimensiunile sunt mici,  nu se poate reface scara?

3. SALVAMONT DAMBOVITA. In continuare salvamontistii se descurca cum pot. Autoturismele de interventie zac in garaj, desi s-a promis ca le vor fi puse din nou la dispozitie. Deci atentie sa nu va accidentati!

4. SPEOLOGIE. Cateva informatii despre speologii olteni grupati in Clubul Vulcan. Amanunte pe: http://www.gds.ro/Societate/2010-06-25/Speologii

5. COMANDAU. Se zice ca vor fi achizitionate trei locomotive cu abur, pentru a fi utilizate în viitor la planul inclinat dintre Covasna si Comandau. Sunt si vagoane, dar nu exista calea ferata pe celebrul plan inclinat. Pana se reface linia si planul inclinat va mai trece ceva timp. Planul inclinat era un monument tehnic unicat în Europa, situat în orasul Covasna, în zona Vaii Zânelor. Întregul ansamblu are o lungime de 1.236 m, iar diferenta de nivel dintre cele doua statii este de 327 m. Planul inclinat transporta zilnic 30 de vagoane de lemne a câte 10 mc si nu se folosea pentru transportul persoanelor decât ocazional. Sursa:

http://www.covasnamedia.ro/beta/?p=9488

6. POLOVRAGI. La sfârsitul saptamânii trecute a fost inaugurat traseul în circuit „Pe urmele dacilor”, la Polovragi. Acesta pleaca de la poarta pesterii cu acelasi nume, urca pe lânga Mânastirea Polovragi, trece prin padurea de castani, ajunge în Poienile de Sus, unde se afla monumentul medieval Crucea lui Ursache si doua cetati geto-dacice din vremea lui Burebista, dupa care ajunge în Luncile Oltetului si coboara din nou în chei, ajungând la Gura Pesterii.Traseul a fost amenajat de salvamontistii gorjeni, cu câtiva ani  în urma, fiind marcat cu punct rosu, dar abia de acum înainte va fi pus în valoare. Salvamontistii vor asigura informatiile necesare celor care vor sa parcurga singuri traseul. Alte amanunte pe:  http://www.verticalonline.ro/%e2%80%9epe-urmele-dacilor%e2%80%9d-drumul-de-plai-deschis-turistilor

7. VALEA CERBULUI. „Tabara” de pe Valea Cerbului a luat amploare. Turisti mai in varsta sau mai tineri populeaza tabara. Amanunte distractive pe:

http://www.puterea.ro/news4274/in-”oraselul”-de-corturi-de-pe-Valea-Prahovei.htm

8. EL CAPITAN. Marti, cataratorul american, Alex Honnold, a stabilit doua noi recorduri de viteza de viteza pe  Half Dome si El Cap. Aurcat pe fata de nord-vest a Half Dome in 2 ore si 9 minute, doborand cu 41 de minute precedentul record. Apoi a atacat El Cap pe  „Nose” si a ajuns in varf in mai putin de  6 ore. Vechiul record era de circa 8 ore. Puteti vedea niste foto suberbe pe:

http://www.terragalleria.com/photos/?keyword=el-capitan-yosemite

9. SALVAMONT ALBA. Salvamontistii din Alba, dupa mai bine de cinci ore de cautari, au reusit sa le gaseasca pe cele doua culegatoare de ciuperci ratacite,  în padurea de pe dealul Mamut, dintre Alba Iulia si Micesti. Sursa:

http://www.evz.ro/detalii/stiri/mama-si-fiica-salvate-dupa-5-ore-de-cautari-899104.html

10. DIN CICLUL URSII DOMINA ROMANIA. Un salvamontist din Busteni, Andi Mihai, s-a trezit cu ursul in casa sa dintr-un cartier marginas al Busteniului, in vecinatatea padurii. Pana sa vina ajutoarele ursul s-a „plictisit” si a plecat.

11. MUZEUL VRANCEI.  Detine 200 de trofee din colectia de vanatoare a vestitului vanator al neamului Nicolae Ceausescu. Din pacate nu sunt expuse decat 14. Valoarea trofeelor este de cateva sute de mii de euro. Daca noi nu le putem expune, de ce nu le vindem? Piesele de rezistenta din expozitia „Vânat si trofee de vânatoare” sunt coarnele de cerb carpatin, obtinute de Ceausescu în 1982 la Pralea, un trofeu de 211,12 puncte si o blana de urs adult, vânat în 1973 la Cusma, cu 346,91 de puncte. Ambele au fost medaliate cu aur la Consiliul International de Vânatoare. Acestea ajung la 8.000 de euro fiecare. Mai sunt expuse coarne de cerbi lopatar, blana de la un pui de urs, coarne de capra neagra, colti de mistreti dar si mufloni. Sursa:

http://www.adevarul.ro/locale/focsani/Trofeele_lui_Ceausescu_zac_

inghesuite_in_depozit_0_286171602.html

12. REVISTA „HAI PE MUNTE”. A aparut numarul 4 al revistei cu un sumar foarte interesant. Merita sa o cititi! Poate fi accesata pe:

www.haipemunte.org

 http://www.revista.haipemunte.org/

About veteranul1