Veteranul1 la Chisinau cu Omnia Turism. Episodul 5

Ultima zi a excursiei in tarile vecine si prietene. Dupa 7 luam micul dejun, cu nimic diferit fata de cel de ieri, ne imbarcam si plecam cu regret din Chisinau spre grarnita romano-romana. Drumul acceptabil, se lucreaza la ocolirea orasului Ungheni, si dupa vreo 160 de kilometri intram in vama Sculeni. Fratii moldoveni tin cu tot dinadinsul sa ne amintim de ei  si pun cainii pe noi. Adica ne coboara din autocar si trimit un catel sa se plimbe prin autocar ca la el acasa. Mai punem o viza , mai stam oleaca si dupa vreo ora jumatate trecem Prutul si intram in tara. Formalitatile sunt mai scurte plecam la Iasi. Mare surpriza pentru mine, avand in vedere varsta participantilor la excursia Omnia Turism, multi nu fusesera nicio data la Iasi ( de ghida nu m-am mirat ca oricum a dat impresia ca era prima oara in postura de ghid). Oprim la Palatul Culturii.

Aici ne intalnim cu doamna Veronica care ne-a asigurat serviciile sale in circuitul Iesilor. Marea majoritate se duc cu ghida la Mitropolie. Eu intru in Palatul Culturii sa ma bucur de faptul ca in sfarsit s-a terminat reabilitarea cladirii. Mergem spre Copou, ghida ne explica ce vedem pe traseu si la intoarcere ne invita sa vedem si Sala pasilor pierduti cu cele 19 picturi murale realizate de Sabin Balasa in cladirea principala a universitatii. Ciudat nu sunt amatori, poate si pentru faptul ca doamna Veronica a omis faptul ca vizita era moca. S-a dat vina pe  din aulipsa de timp si hai la masa. Greu cu servitul, dar bucatele au fost gustoase. Parasim si Iasul si oprim la „Plopii fara sot”. cateva poze si luam drumul de costisa spre Vaslui.

Nu se doreste oprirea la Podul Inalt, asa ca vedem monumentul inchinat istoricii batalii din autocar.

Tinem drumul drept spre capitala si la 22h30 suntem muzeul CFR.

Concluzii.

Conducatorul auto , domnul Nicu, primeste nota 10, pentru faptul ca a condus singur circa 1500 de kilometri  si a evitat producerea unui accident in momentul in care unui camion din fata noastra i-a explodat un cauciuc. De asemenea pentru faptul ca a suplinit si o parte din ceea ce ar fi trebuit sa faca ghidul.

Doamna ghid Vasiliu Ioana primeste pentru aceasta excursie nota cinci cu maxima indulgenta. Nu am intalnit in peregrinarile mele un ghid atat de slab pregatit. Poate ca a preluat excursia fortuit si este bine pregatita pentru alte trasee. Oricum aveti grija daca beneficiati de serviciile ei.

As putea sa fac si ceva recomandari pentru traseu, dar avand in vedere starea drumurilor ma abtin.