JURNAL DE CALATORIE-PERIPLU EUROPEAN DE TOAMNA 2011 – 18

BELFORT-18-19 OCTOMBRIE

Am plecat din Toulouse la 7 si am ajuns dupa 12 ore in Belfort. In timpul acestei lungi calatorii cu trenul am vazut primii blatisti din Franta, doi in trenul Toulouse – Paris si o blatista in trenul Paris – Belfort. Toate cazurile sau incheiat cu procese verbale. Noaptea a inceput sa ploua si a plouat toata dimineata. A fost sigura zi din acest periplu cu vreme nefavorabila. Pe la doua ploaia s-a oprit si am putut sa iesim la plimbare prin oras. Ne-a intampinat o vreme extreme de rece. Sa treci deodata de la tricou la canadiana e ceva.

Numele de Savoureuse nu vine cum s-ar crede de la “savoare/gustos” ci din dialectul local al traducerii miscarii unui fierastrau Sa la avans si Vour la retur.

Si in Belfort sunt problem cu scolile.

Constructia Citadelei a inceput in 1648 prin grija lui Gaspard de Champagne, conte de Suze. Ludovic al XIV i-a  încredintat lui Sébastien Le Prestre, marchiz de Vauban  proiectul de realizare a unei cetati pe ruinele vechii cetati medievale. In 1817 GeneralHaxo a modernizat cetatea transformand-o intr-o fortareata.

Leul a Belfort este opera sculptorului alsacian Auguste Bartholdi a , realizat din blocuri de gresie roz taiate separat si apoi asamblate pe stâncile de calcar ale citadelei. Acesta masoara 22 de metri in lungime ?i 11 m in în?l?ime. Realizarea leului a început în 1875 ?i a fost finalizat? în 1880. 

Fortificatiile, turnurile de aparare din oras.

In 1979 biserica a fost ridicata la rang de catedrala. Biserica a fost ridicata intre anii 1727-1750, din gresie roz, furnizata de o cariera aflata la trei kilometri de oras.

Cladiri importante din oras:Primaria si Prefectura.

A devenit sala de festivitati in 1912, dupa ce anterior  a fost loc de antrenament pentru cavalerii din garnizoana.

Teatrul „Le Granit”.

Urmeaza Garmisch.

 

 

 

 

 

Tags:

About veteranul1