Am citit in urma cu cateva zile ca domnul presedinte Iohannis si-a rezervat catedra de fizica de la un liceu din Sibiu pentru zilele cand nu va mai indeplini o functie de demnitate publica. Si uite asa “pas cu pas” au trecut 20 de ani si catedra nu poate fi ocupata de un alt profesor. Domnul presedinte are alte preocupari, desi este pana peste cap ocupat cu conducerea tarii, si-a gasit timp sa se ocupe de elevii de nota 5. Sunt pline scolile de elevi cu note extrem de mici care nu vor reusi sa treaca bacu, asa cum nici altii inaintea lor nu au facut-o. Domnul presedinte crede ca acesti elevi ar trebui sa urmeze in continuare cursurile unui liceu. Ce il determina pe presedinte sa adopte aceasta pozitie? Evident tine cu tagma profesorilor, adica sa se continuie moda meditatiilor. Dansul este corect a obtinut din meditatii vreo sase case si doreste ca si ceilalti membri ai corpului didactic sa ii urmeze exemplul. Din nefericire nu se gandeste deloc la copiii de nota cinci. Acesti copii nu au capacitatea de a inmagazina toate cunostintele cerute in timpul liceului. In timpul scolii invatam/tocim o gramada de notiuni care in viata de zi cu zi nu ne vor fi folositoare. Un exemplu este utilitatea ecuatiei de gradul doi sau a extragerii radicalului si am putea continua cu sute de exemple. Ca sa fim pe intelesul presedintelui ar trebui sa ne spuna de cate ori in viata particulara a avut nevoie de rezolvarea unor probleme de plan inclinat, ca sa nu mai vorbim de fizica cuantica. Elementele specificate nu sunt necesare tuturor elevilor. Unii au inclinatii spre muzica sau pictura si de ce nu spre activitatea practica. Altii vor aprofunda materii precum matematica sau fizica si vor continua sa le aprofundeze in timpul studiilor universitare. Domnul presedinte a avut timp sa scrie trei carti deosebit de “interesante” Pas cu pas,Primul pas si EU.RO nefolositoare unei populatii naucite de disputele politice. A mai lansat domnul presedinte un proiect “ Romania educata”. Mai bine ar fi citit si corectat manualele de fizica pentru a le adapta la necesitatile tuturor elevilor. Nu toata lumea trebuie sa straluceasca la matematica, fizica sau chimie, materiile trebuie adaptate la capacitatea intelectuala si “putilinta” elevilor. Exemplul Finlandei este demn de studiat si urmat. Astazi trebuie sa stim sa lucram cu calculatorul, sa stim limba engleza, sa stim sa sofam . Avem nevoie sa cunoastem limba , istoria adevarata si geografia tarii. Esenta este sa ne gandim la nevoile generatiilor urmatoare si mai putin la asigurarea tuturor profesorilor a unui loc de munca la scoala si a meditatiilor in particular.
Poate va intereseaza: Diaspora si votul la prezidentiale ; http://veteranul1.ro/schengen;http://veteranul1.ro/au-fost-fraudate-alegerile-la-europarlamentare; http://veteranul1.ro/democrat-versus-republican; http://veteranul1.ro/despre-referendum-si-constitutie