VETERANUL1 IN CROATIA CU OMNIA-TURISM – PARTEA II SI ULTIMA

Ziua 5. Am plecat la ora 8,00 spre Parcul National Plitvicka-jezera. Cititorule,cuvintele nu pot exprima frumusetea locurilor. Ceea ce vezi cu ochii tai nu poate fi inlocuit de vizionarea fotografiilor sau filmelor. Parcul a fost creat la 8 aprilie 1949 si a intrat pe lista patrimoniului universal UNESCO in 1979. Are o suprafata de 295 km2  ,16 mari lacuri si circa 92 de cascade. Apele trec peste rocile dolomitice si calcare, peste barierele de travertin. Totul se poate vedea cu ochiul liber. Se afirma ca procesul geologic continua si in zilele noastre. Totul este foarte bine organizat. Carari bine facute, trenulete si vaporase actionate electric, puncte de belvedere, etc. Este un obiectiv de neratat. Intrarea individuala costa cam 15 euro. Sunt vreo 9 trasee. Avand in vedere ca ma adresez unui public cu o buna pregatire fizica, pot face remarca ca cel mai dificil traseu se poate face in circa 4 ore. Recomand „pierderea” unei zile pline in parc, in fapt cat este deschis. Cel mai bine ar fi doua zile si sa se faca tot ce este permis. In continuare va prezint o selectie a fotografiilor facute de mine ca un amator ce ma aflu. Pentru cei interesati va recomand un site sloven foarte bun, unde se pot vedea fotografiile si la 360 de grade: aici  

O fotografie preluata de referinta pentru aceste lacuri

 Cam asa arata zona

 Trenuletul electric

 Unul din lacuri

Alt lac

Inca o cascada

Reflexii

Alte reflexii

Plimbare cu vaporasul

Comoara din lacul de argint

O cascada

La baza marei cascade – 78m

La revedere!

Desi nu era in program, la solicitarea ghidului si conducatorilor auto am acceptat sa mergem la Zagreb, azi, si nu in penultima zi. O decizie corecta, eliminandu-se trecerea multipla a granitelor. Ar fi bine ca Omnia – turism sa tina seama de acest lucru. Drumul a fost destul de scurt. Sa nu uit, in Croatia automobilistica, adica langa sosele se vad din plin ranile razboiului. Multe case parasite, cu acoperisul distrus si peretii cu urme de gloante. Sa revenim si sa intram in Zagreb. Capitala Croatiei este un oras nou, pentru ca a fost distrus de un cutremur in 1880 si refacut aproape in intregime. Am vazut nelipsita catedrala (Sf.Stefan), foarte frumoasa in genul celor din Franta.

Catedrala

De altfel de la catedrala din Reims au primit in dar o statueta situata pe frontispiciu. Se remarca si Turnul Lotrscak situat deasupra funicularului, de unde la ora 12 se trage cu tunul si se sperie porumbeii.

Funicularul

 In drumul de intoarcere spre gara am intrat intr-o biserica ortodoxa sarbeasca unde tocmai se terminase slujba. Oras curat, cu piete largi, destul de interesant. Hai la autocar si iar pe drum spre Buzet. Cel mai mult ne-au uimit drumurile. Autostrazi noi, moderne cu zeci de tuneluri, intersectii pe viaducte, extraordinar! E adevarat ca au multa piatra, baza pentru drum, dar sunt si hotarati sa – si dezvolte tara. Bravo lor! La 22,30 am ajuns la Buzet, si ne-am cazat la un hotel bun.

Ziua 6. Programul zilei, circuit in peninsula Istria cu vizitarea a trei localitati: Pola, Rovinj si Porec. Pola (sunt un pudic si de aceea am scris „o” in loc de „u” cum este corect, pronuntia croata este identica cu pronuntia noastra, dar nu are nicio conotatie peiorativa) cu un amfiteatru roman foarte bine conservat (se tin si concerte), stradute inguste caracteristice tuturor oraselor de pe coasta Adriatica care si-au pastrat in partea lor veche stilul medieval.

Amfiteatrul

Pe ansamblu nu pot fi entuziasmat de celebra localitate, sincer, ma asteptam la mai mult. Apoi Rovinj asemanator, unde am si mancat un platou cu trei feluri de peste, nu stim ce, si am baut din nou o bere foarte buna. De ramarcat turnul si catedrala Sf.Eufemia situata pe varful unei stanci.

Catedrala

Stradute inguste, orologiu, pravalii mici, etc.

O straduta

Am facut o plimbare pe malul marii si am plecat la Porec. Intre Rovinj si Porec apare si fiordul Limski, lung de 12km, dand impresia mai mult a unui lac decat al unui fiord. Am dat o raita prin micul orasel cu bazilica Eufrasius si multe influente balcanice si venetiene.

Influente…

Ne-am intors devreme la hotel pentruca aveam o cina comuna. Noi am comandat paste cu trufe (14 euro o portie), dar am fost dezamagiti. Nu am fost foarte lamuriti de gustul lor. Se spune ca zona Buzet este patria trufelor.

Ziua 7. In aceasta zi, organizatorii au propus sa se mearga la Venetia contra a 70 euro.Jumatate din autocar a ramas la Buzet. Intrucat noi fusesem de mai multe ori la Venetia am ramas loco. Nu recomand o plecare la Venetia, este obositoare, trebuie sa te scoli la 5:30 dimineata. Buzetul un orasel cochet, curat inconjurat de munti la 11 km de granita cu Slovenia.

Zona Buzet

Din fata hotelului pleaca un drum spre dealul pe care se afla o cetate veche asemanatoare cu Sighisoara. Case vechi, locuite, strazi inguste, ziduri de aparare si o vedere de ansamblu asupra orasului. O foarte frumoasa biserica parohiala Sf.Maria.

Biserica parohiala

Straduta din cetate

Tito este la mare cinste, inca, in Croatia

Cetatea

Dovlecii cetatii

Am hoinarit si pe strazile din Buzet si ne-am cumparat produse de patiserie foarte bune. La pranz am mancat la restaurantul hotelului pentruca nu am gasit altul. Am mancat un platou pentru doua persoane cu trei feluri de fripturi si garnitura de cartofi cu spanac si o salata asemanatoare cu cea bulgareasca. Si bineinteles nelipsita bere , foarte buna aici in Croatia.

Ziua 8. Azi a fost mai innourat la plecare spre insula Krk, de unde am facut o croaziera printre insule.

Cetatea orasului

Un vas dragut cu niste baieti tineri ca echipaj, care ne-a plimbat mai bine de trei ore si ne-au oprit intr-un golfulet unde vara se poate face baie si plaja. Nu a fost atat de grozav. O pacaleala de 20 de euro de persoana. Nu o recomand. Am fost nevoit la un moment dat sa preiau conducerea vasului, deoarece pilotul nu era la post si vasul era ancorat la tarm.

La comanda

 Singurul lucru interesant ar fi trecerea pe langa lacasul unor vulturi a caror aripi au la deschidere 2m. Am plecat apoi la Rjeka (rau) capitala regiunii, un oras mai mult industrial si port din care pleaca o strada principala (corso) care ne-a dus la catedrala.

Catedrala

Opera

Dupa aceea am mai hoinarit pe strazile laterale in panta. Ultima vizita la Opatja, o statiune renumita asemanatoare oarecum cu cele de pe Coasta de Azur, unde a poposit si Frantz Iosif si imparateasa Sisi, stilul cladirilor austro-ungare. Se pare ca si Carol I ar fi poposit pe aici. A fost frumos, dar pacat ca se lasa intunericul si nu am stat decat putin. Cateva foto din statiune:

Ziua 9. Am ajuns pentru nu stiu a cata oara la Postojna. Este un obiectv de neocolit. Azi intrarea costa 20 de euro. Cei ce nu au vazut-o nu trebuie sa o rateze. Cum mai fusesem in pestera, de data asta am facut economie. Atentie la orele de vizitare. Grupul nostru nefiind informat a stat „pe bara” o ora, ceea ce a condus la o oarecare intarziere. Recomand organizatorilor sa analizeze posibilitatea vizionarii vizionarii Cetatii Predjama, aflata la 9km.de Postojna Pentru cei care nu cunosc pestera le recomand situl: http://www.burger.si/Jame/PostojnskaJama/2005/seznam.html.

Cu asa ceva se circula in pestera

In drum spre Ungaria ne-am oprit o ora in Liubliana, un oras micut din care nu mi-a ramas mare lucru.

Pe malurile raului Ljublenica

Spre cetate

Seara am ajuns la Baia in Ungaria la un hotel vechi si nu prea grozav.

Piata centrala din Baia

Ziua 10. Toata ziua pe traseul Baia – Arad – Deva – Sibiu- Valea Oltului – Pitesti – Bucuresti. Gata excursia! La ora 11,30 noaptea am sosit in Piata Victoriei apoi cu un taxi acasa.

De departe cei mai buni s-au dovedit conducatorii auto, carora le adresez si pe aceasta cale multumirile noastre. Ghidul, mai bun decat majoritatea ghizilor Omnia. Nu ma pot abtine sa nu fac cateva recomandari organizatorilor, Omnia-turism. Ar trebui  sa se specifice durata fizica a etapelor (in ore), locurile de popas, iar ghidul sa distribuie harta localitatilor unde se stationeaza cu traseul de urmat de la punctul de stationare la punctele de vizite. Una peste alta o excursie reusita si la un cost acceptabil.

About veteranul1