Veteranul1 in Delta Dunarii cu Karpaten Turism. Concluzii
Expresia „Reclama e sufletul comertului” reprezinta purul adevar. Daca nu citeam prospectul Lidl nu participam la excursia in Delta Dunarii. Deci multumiri lui Lidl si „inventatorului” expresiei George Albert Tacid.
Karpaten Turism a propus o excursie interesanta in toata Delta Dunarii, adica si pe partea romana si pe partea ucraineana. Din cate stiu nicio alta firma de turism nu propune o astfel de croaziera. Deci a trebuit sa renunt la serviciile prietenilor mei de la Omnia Turism.
Acum de la propunerea Karpaten Turism la aplicarea practica este o distanta lunga. Nu stiu daca vasul Dnieper Princess apartine firmei Karpaten sau nu.
Cert este faptul ca managerul vasului a dictat programul excursiei. A facut-o intr-un mod civilizat , fiecare cabina primea seara programul pentru a doua zi. Se afirma ca acest lucru era dictat de conditiile meteorologice, in mod special de vant si marimea valurilor. Ghida noastra nu a avut niciun cuvant de spus, culmea era ca si dansa primea programul ca si restul muritorilor. Fiecare cabina avea un difuzor la care pentru cei ce intelegeau germana se transmiteau informatii. Pentru turistii romani acest lucru nu a fost posibil.
Vasul Dnieper Princess este bine garnisit la bord cu personal, are medic, maseor, coafura/frizerie, stewarzi, chelneri, bucatari, fotografi,etc. Stewardul nostru , domnisoara Anna, facea permanent curatenie, facea patul, ne punea si cate o bombonica, ce mai ca la un hotel de pe uscat. Chelnerii, domnisoara Irina si domnul Alexandru, promti si serviabili mereu cu zambetul pe buze. Vasul Dnieper Princess are doua restaurante, trei baruri, biblioteca, trei punti de promenada dotate cu sezlonguri, scaune, paturi, etc. Principalul neajuns, ca sa zic asa, il constituie pretul apei si bauturilor alcoolice si nealcoolice din restaurante si baruri. Pe langa exemplele anterioare adaug si faptul ca un cocktail cu alcool costa 5 euro si fara alcool 4,30 euro. Nu se plateste nimic in timpul croazierei. Daca consumi ceva semnezi o mica chitanta/factura cu specificarea bauturii, cantitatii, numarul cabinei si numele tau. Totul se achita in ultima zi cand parasesti vasul. Pentru fotografiile color am platit 5 lei per bucata.
Vasul Dnieper Princess avea si acces la internet, dar nu prea functiona. La urcarea pe vas am predat pasapoartele si am primit cheile. Cand acostam si ieseam pe tarm predam cheile la receptie si primeam un cartonas cu numarul cabinei. Invers la urcare. Cand am fost la Odesa ne-au dat o copie dupa prima pagina a pasaportului. V-am spus ca nu am avut de-a face cu granicerii pe tot parcursul croazierei.
Regula de baza a fost aceea de a lua la pranz masa la bord. Vizitele se faceau in cursul diminetii sau dupa amiaza.
Mancarea variata si bine preparata. Au bucatar pentru antreuri, bucatar pentru supe, borsuri, bucatar pentru felul principal, cofetar si peste toti trona bucatareasa sefa. Seara se prezentau doua variante de meniu pentru pranz si cina. Nu s-a repetat in nicio zi meniul.
Parca in nicio excursie nu ne-am odihnit ca in aceasta croaziera. Este drept ca nu am fost prin lumea pasarilor, dar poate ca nici nu ar trebui sa se mai permita in viitor acest lucru. Grija pentru ecosistemul deltei ar trebui sa primeze.
Pentru activitatea ghidului se acorda nota sase. Balanta defavorabila a fost cea organizatorica si in special cea a comunicarii si a ticurilor verbale. Sunt convins ca in trecut doamna ghid a fost „spirt”, dar vremea trece peste noi toti si este bine sa stim cand este momentul sa ne retragem.
Veteranii va doresc excursii frumoase!