INCEPUTUL
Pe 25 septembrie s-a incheiat Festivalul George Enescu editia a XX-a. Dupa aproape o luna de concerte urmarite zilnic la Sala Palatului eram cam obositi si firesc trebuia sa ne refacem. Cum puteam sa reusim acest lucru, doi “seniori”, adica sotia mea si cu mine? Evident , calatorind. Cu ceva timp inainte am decis sa facem o excursie prin Europa. Pe la inceputul verii stabilisem definitive traseul, rezervasem locurile la hotel si locurile la trenurile de rang superior. Noi circulam, de regula, pe batranul continent cu trenul. Folosim biletele de tip InterRail Global Pass. Anul acesta am beneficiat de o reducere si am platit 2×559 euro pentru o calatorie de o luna de zile. Marele avantaj la acest billet este ca poti sa te deplasezi oricat vrei, pe orice directie, in 30 de state europene. Este adevarat ca pretul pare cam mare, dar calatoriile cu trenul sau alt mijloc de transport sunt scumpe in Europa. Dupa opinia mea utilizand InterRail Global Pass se face o economie de circa 70%, fata de o calatorie cu bilete obisnuite. Rezervarile la trenuri sunt necesare intrucat nemtii, francezii si ungurii circula in draci cu trenul. Aproape toate trenurile sunt pline ochi. Fac o paranteza si va spun ca costul unei calatorii in Romania va suferi modificari majore, intrucat se va adopta sistemul European si nu vom mai avea personale, rapide, etc. ,ci Regio, IC, ICE. Acest lucru va conduce ca de obicei in Romania la ajustarea corespunzatoare a preturilor. Traseul din acest an a fost urmatorul Bucuresti –Regensburg – Frankfurt – Paris – Rennes – Nantes- La Rochelle – Bordeaux –Toulouse – Belfort – Garmisch-Partenkirchen – Bucuresti. In aceste localitati am avut rezervarile la hotel. Bineinteles ca am facut si cateva abateri de la traseul de baza, vizitand astfel Wiesbaden, St.Malo, Vannes, Clisson, Mont de Marsan, Carcassone si Albi. O calatorie lunga, dar foarte frumoasa. Am avut si noroc cu vremea, in timp ce la Bucuresti era “frigalau” noi am avut parte de soare si caldura. Se mergea in camasa cu maneca scurta, iar tinerele foloseau din plin sortul. O jumatate de zi nu a fost pe placul nostru fiind mohorata si cu ploaie. Din acest motiv nu am mai avut timp sa vizitam cetatea din Belfort. Dar ce conteaza o jumatate de zi urata fata de o luna frumoasa. Deci cu rucsacurile in spate pe 27 septembrie ne-am urcat in trenul de Viena la vagonul de dormit si asteapta de la ora 14:45 pana pe la miezul noptii sa ajungi la granita. Cel mai urat lucru este pentru mine calatoria de inceput, atat cu trenul cat si cu masina. Viteza pe sinele si pe soselele patriei este fantastic de redusa. Trecem prin tara vecina si prietena si pe la 9 hop top suntem in orasul valsului.
Peste o ora si ceva urcam intr-un ICE si cat ai zice peste (vreo 4 ore) ne trezim in Regensburg. Continuarea in episoadele urmatoare.