VETERANUL1 LA PRAGA CU OMNIA TURISM-ETAPA 1

Excursia are un titlu pompos PRAGA- Castelul Konopiste-KARLOVY VARY  – Pestera Punkva -DRESDA-VIENA-BRNO-BRATISLAVA- Defileul (Wachau) si Cotul Dunarii (Esztergom, Visegrad, Szentendre).  Totul se petrece in 9 zile. Evident titlul este  cam halandala , dar ce mai conteaza pentru un amator de calatorii.  Multe din locurile enumerate le mai vizitasem cu alte ocazii, dar nu fusesem la castelele de langa Praga si nici la Pestera Punkva . Asa ca am plecat la drum. La ora 6 , ziua de gratie 20 mai 2017, am raspuns prezent la locul de intalnire, Muzeul CFR.

Conducatorii auto au fost domnii Florin si George. Cu Florin am mai calatorit in Rusia. Ghid , domnul Jean Ghita. Ghidul a pregatit locurile in autocar, deoarece erau multe persoane care urmau sa se imbarce la Pitesti, Sebes, Deva si Arad. Asa ca am luat-o din loc spre Budapesta pe la 6h45. Autocarul, poate bun din vedere tehnic, este depasit din punct de vedere al confortului. Era si destul de vechi, fabricat in 2003. Pe la 9 am ajuns la Topolog si am facut un scurt popas. La 12h30 luam masa la Orastie. O priveliste frumoasa am avut la Cetatea Devei.

Pe la 18 am ajuns in granite la Nadlag. Cinci autocare in fata noastra. Granicerii/vamesii fac efort de zel sa indeplineasca poruncile Comisiei Europene sau Consiliului European. In acest spirit verificarea actelor de identitate incepe la ora 19. Dupa alta jumatate de ora ni se restituie si putem pleca. Acest lucru s-a intamplat numai la granita noastra. Am trecut restul granitelor fara nicio problema , fara graniceri, fara vamesi. La ei probabil nu se aplica prevederile europene. Am ajuns la ora 22 la hotel. Am mai stat la acest hotel de tranzit de tip Etap. Acum se cheama Drive Inn. Nu este situat in Budapesta, ci in vecinatate la Torokbalint. Marele pacat al acestui hotel e faptul ca nu are lift. Democratia si-a spus aici cuvantul, primii cazati au fost cei ce au „dorit” sa stea la etajul 2, apoi cei de la unu, caci la parter nu erau locuri. Trecem la somn pentru ca vom pleca devreme a doua zi.