Veteranul1 la Marea Caspica cu Omnia Turism-Episoadele 15,16 si 17. Concluzii.

De la Erzurum la Ankara am facut vreo 13 ore. Nimic interesant pe parcurs. Totusi am vazut pe sosea puncte de aparare cu saci de nisip si locasuri de tragere. In Ankara se ridicase cu o zi inainte alerta de terorism.

Nu am vazut nimic din Ankara. Am ramas cu o impresie placuta a holului de primire din hotel. Un stil clasic.

Am plecat spre Istanbul si am ajuns destul de bine, pe la vreo 14h30. Am vazut de la departare si noul pod peste Bosfor, pod ce a fost inaugurat la vreo doua zile dupa ce am trecut noi. Ne-am cazat la acelasi hotel ca la venire, in plin centru vechi al orasului. Super cald. Am iesit putin pe corso. Am zarit un pic Marea Neagra, un pic de bazar si Moscheea Nuruosmaniye (lumina sacra).

Ne-am intors la hotel la climatizor.

Am ajuns si in ultima zi a excursiei, 26 iunie. Super cald in continuare. Totul a mers snur pana la Bucuresti. Am trecut podul dintre Ruse si Giurgiu in viteza. Am ajuns la ora 21 la muzeul CFR.

CONCLUZII

Ca intotdeauna cand am mers cu Omnia Turism, am beneficiat de serviciile unor conducatori auto de prima mana. Domnilor Cornel si Adrian le multumim din inima pentru parcursul celor 8600 de kilometri fara probleme.

Am vazut trei tari Georgia, Azerbaidjan si Armenia cu multe frumuseti necunoscute multor romani. Edificiile religioase ale crestinismului timpuriu sunt elemente care definesc in mare masura conflictele din zona.

Internetul functioneaza foarte bine in Armenia, bine in Azerbaidjan si multumitor , numai in unele parti din Georgia. Elementul de referinta a fost viteza internetului din Romania. Nu sunt probleme cu utilizarea cardului. Schimbul de valuta functioneaza cel mai bine in Armenia, adica operativ si la un curs bun.

Nu sunt probleme din punct de vedere al alimentatiei. Se gasesc de toate. Apreciez in mod deosebit ciresele albe si caisele cu o dulceata si un parfum deosebit din Armenia.

Punctele de maxim interes, adica toaletele, sunt rezolvate astfel: Bulgaria- 1leu sau 1leva, Turcia maxim 1 lira, Georgia maxim 0,5 lari, Azerbaidjan pare gratuit, Armenia 100 arm.

Cea mai grea problema a fost cu ghidul, domnul Ioan Eduard.

Din punct de vedere cultural este bine pregatit si iti ofera multe informatii. Ticurile verbale si opiniile mai mult sau mai putin politice nu trezesc interesul “maselor”. A avut mari dificultati in gestionarea timpului excursiei, acolo unde acest lucru a depins de domnia sa. Nu se poate spune ca nu si-a dat interesul, dar rezultatul nu a fost de cele mai multe ori cel dorit de excursionisti. Asa ca va vand un pont. Incercati prin leaderul de grup, la fiecare etapa sa conveniti cu Edi orarul estimat al zilei, in special timpul de masa. O astfel de conlucrare va veni in sprijinul dumneavoastra, dar si in formarea organizatorica a ghidului. Sa nu credeti ca este usor sa conduci o excursie, dar in lipsa unei scoli de turism aplicate, este utila orice opinie.

Nu stiu daca se va mai organiza o astfel de excursie cu autocarul. Desi destul de dificila noua ne-au placut locurile vizitate si cred ca merita sa ajungeti aici.

Apreciem efortul Omnia Turism de a propune un „altfel” de itinerar. Grupul de la Iasi a apreciat si o excursie pe care au facut-o anul trecut in Iran.

P.S. In timp ce redactam randurile de mai sus, evenimente cumplite au marcat Turcia si mai putin Armenia. Grupul nostru a fost norocos. Noi suntem dublu norocosi impreuna cu alti doi coechipieri cu care am fost in Rusia in timpul evenimentelor cu Ucraina. Sa fi devenit calatoriile in strainatate un risc?

Cei doi temerari veterani va multumesc pentru vizitarea site-ului.