Veteranul1 la Chisinau cu Omnia Turism. Episodul 4

Hotelul Cosmos nu mai face parte din elita hotelurilor din Chisinau, este cotat in prezent cu trei stele. Traieste din ce a fost odata. Are totusi un mare avantaj este situat la mai putin de un kilometru de gara.

Ca atare nici micul dejun nu a fost la inaltime, dar eu zic ca fost suficient pentru cei mai putin mofturosi. Oricum i-am pus sa deschida restaurantul la ora 7 in loc de 7h30. Nu stiu  de ce operatorii nostri de turism nu se intereseaza din timp de orarul diverselor locatii pentru a evita discutiile neprincipiale. Doamna Emilia ne preia si la 8 plecam spre Cricova. Ne mai povesteste cateceva despre farmecul locurilor si dupa 10 kilometri ajungem la vestita crama.

Ne suim in niste minicare si intram in galeriile cramei.

O simpatica si draguta moldoveanca ne prezinta istoricul cramei si procesul tehnologic.

Nu sunt mari diferente fata de procesul tehnologic practicat la Panciu, de pilda, la fabricatia vinului spumant caci cuvantul sampanie nu poate fi folosit. Marca e marca. Sunt depozitate aici mii de sticle de vin, sunt colectii si ale unor importante personalitati din Romania. Multe saloane sunt deschise pentru diverse actiuni politice sau sarbatori familiale.

Ne delectam cu un paharel de vin spumant, unii poate cu mai multe. Se cumpara la greu sticle de vin si revenim la suprafata. Avand in vedere ca cineva trebuia sa conduca minicarul, m-am oferit voluntar. Glumesc, desigur.

Acum sa nu credeti ca aceasta crama este singura crama de renume mondial aflata in Republica Moldova.   Cea mai mare crama din Moldova se afla la Milestii Mici. Se poate vizita si aceasta crama aflata si ea in apropiere de Chisinau.

Ne reintoarcem la Chisinau si mergem la Mitropolie (unde navalesc cersatorii),

la statuia lui Stefan cel Mare,

intram in parc, ne plimbam pe aleea scriitorilor (a fost ziua limbii romane si toate busturile scriitorilor aveau flori, si la noi s-o fi intamplat acelasi lucru? ),

oservam si fantana parcului cu apa si fara,

si apoi trecem pe langa muzeul de istorie aflat in reparatii ( pun o foto dintr-o vizita anterioara),

pe langa muzeul de arte plastice si hopa in autocar. Azi este intai septembrie si a inceput scoala. Multi copii/ tineret in uniforma. Limba rusa pare a domina aici, dar limba romana este bine vorbita de toti cetatenii. Din masina admiram cladirea guvernului, parlamentului si presedentiei, aflata si ea in reparatii. Ne indreptam spre ultimile obiective turistice magazinul cu coniac si magazinul fabricii Bucuria. Timp pierdut pentru noi, timp folositor pentru turistii cumparatori. Mentionez ca toate produsele se gasesc din plin si in Romania. Ne luam la revedere de la doamna Emilia si mai ales de la lectiile de istorie si patriotism sustinute de aceasta inimoasa doamna. Ne intoarcem la hotel si avem timp liber. Caldura mare si in aceasta zi. Savuram placintele moldovenesti si trecem la odihna.