Veteranul1 in Alsacia – episodul 1

Imbinarea traditiilor franceze cu cele germane m-a atras intotdeauna. Un teritoriu disputant de-a lungul istoriei de ostile Frantei si Germaniei. Am trecut prin Mulhouse si am petrecut mai multe zile in Strasbourg, dar nu fusesem pe drumul vinului si prin localitatile Alsaciei. Cum oferta agentiilor de turism este saraca am pus la cale aceasta excursie. Poate prietenii mei de la Omnia Turism isi vor aplica ochii asupra celor descrise de mine si vor organiza o excursie si mai grozava si in tot cazul mai ieftina.

Am optat pentru varianta tren. Asa ca la ora 14 ne aflam in vestitul Dacia si tinte nene drum de zi si noapte pana la Viena. Este posibil sa nu mai avem in viitorul apropiat aceasta legatura deoarece sunt niste reguli europene care impun o viteza de 160km/h, ori noi suntem departe de aceasta cerinta. Am luat drumul spre Zurich si de aici la Basel. Cam 9 ore un astfel de voiaj. Stationam in Basel pentru doua nopti la Ibis aflat langa gara. Basel este un oras minunat cu al sau Rin care trece prin centrul sau. Pozitia sa geografica implica Franta, Germania si desigur Elvetia. Un lucru interesant este faptul ca Basel este port fluvial si este singurul port al Elvetiei care face legatura cu marea.

Gara Basel

Se spune ca Basel este capitala culturala a Elvetiei. Au o groaza de muzee, adica nu au groaza de muzee ci un numar foarte mare de astfel de institutii, cica ar fi vreo 40. Am vizitat muzeul papusilor care are patru etaje si este plin de jucarii, atractivi sunt ursuletii de plus. Aglomeratie mare, multi copii si bineinteles multi oameni in varsta. Sa nu credeti ca este un pret mic pentru un bilet, cam 30 de lei in banii nostri. Ca veni vorba de bani, Elvetia este o tara scumpa. Sunt convins ca locuitorii din Basel isi fac cumparaturile in Franta sau Germania, unde totul este infinit mai ieftin. Altfel orasul merita sa fie vizitat. Fortificatiile medievale sunt interesante, se remarca Spalentor care de fapt este o poarta de intrare.

Spalentor Basel

Se mai pastreaza numai vreo trei astfel de porti sau turnuri cum preferati. Catedrala Notre-Dame de Bâle este de rit protestant, constructia fiind inceputa pe la anul 1000. Gresia rosie ii da un farmec aparte.

Catedrala Basel

In piata teatrului vedem  Fontaine Tinguely sau Fasnachts-Brunnen declarata bun national. De interes ar fi si Messeturm, un zgiire nori de 105m. Nu e cel mai inalt din Elvetia. Cei ce au vizitat Zurich isi aduc aminte de Prime Tower de 126m inaltime. In varful dealului, adica al turnului se afla un bar, Bar Rouge, am vrut sa-l testez, dar bucataria era inchisa, asa ca m-am lasat pagubas. Luna august este luna de concediu peste tot in Europa. Locuitorii din Basel ramasi acasa fac plaja la greu pe malul Rinului, ba chiar sunt si cu gratarele pregatite.

Pod Basel

Rinul la Basel

Daca vreti sa vedeti ceva frumos, atunci vizitati gradina zoologica la cativa pasi de centru si gara. Va asigur ca merita, dar costa 18 franci elvetieni.

PS. M-am luat cu vorba, adica cu scrisul si nu am facut o recomandare esentiala pentru timpul si buzunarul dv. Din Bucuresti si Cluj pleaca spre Basel curse low-cost de doua ori pe saptamana. Din Cluj pare chiar o pomana, se gasesc bilete la numai 15 euro pentru doua ore de zbor, din Bucuresti e ceva mai scump, „de” este capitala tarii. Eu folosesc un site prietenos pentru informare. Daca va suscita interesul accesati pentru Bucuresti: aici , iar pentru Cluj: aici .