VETERANUL1 CU OMNIA TURISM IN RUSIA EPISODUL 16

Am terminat cu croaziera pe Nipru si am plecat spre locul de dormit, adica la Vinnitsa, localitate aflata la 270km de Kiev. In drum am oprit cateva clipe la Zhytomyr. Orasul are o istorie bogata dar aspectul sau actual face ca oprirea sa devina inutila. Am remarcat ca Lenin a parasit orasul.

Am ajuns la hotel, am dormit si ne-am trezit la micul dejun. Am luat masa la o masa rotunda, ca sa fac un joc de cuvinte. Un mic dejun portionat si de tot rasul. Orasul este la fel de nesemnicativ ca si  Zhytomyr. Cea mai grozava cladire pare cea a conducatorilor orasului sau regiunii.

Asa ca am plecat spre Cetatea Hotinului. Istoricul cetatii il stie orice roman. Realitatea zilelor noastre face ca acest pamant sa faca parte din teritoriul Ucrainei. Oricum ar fi este o cetate bine pastrata si aratoasa.

Dupa un drum execrabil de numai 70km am ajuns la Cernauti. La solicitarea majoritatii am patruns in marele bazar al Cernautilor. Sa te tii cumparaturi. Bazarul in sine o mizerie. Doi romani de isprava, dl. Postas si dl. Baca, ne-au aratat cate ceva din frumusetile Cernautilor. Dl. Postas ne-a aratat pe indelete Universitatea. Arhitectul constructiei a fost cehul Joseph Hlavka.

Dl.Vasile Baca ne-a condus intr-un tur de oras. Desi au ramas putini romani in Cernauti, totusi prezenta romaneasca se simte peste tot.

IMG_6724 bis

Biserica Armeana Catolica, azi sala de concert. Constructie realizata de acelasi arhitect ceh Joseph Hlavka.

Catedrala ortodoxa Pogorarea Sfantului Duh.

Un hotel de 4 stele ne-a gazduit peste noapte. Dimineata am plecat spre patrie. Ghidul si-a adus aminte la granita ca a uitat telefonul la hotel. Problema s-a rezolvat prin bunavointa dl. Postas. In tara ne-am mai oprit la Manastirea Putna si Cetatea Sucevii. Am ajuns cu bine in Bucuresti dupa o excursie minunata. Episodul cu concluzii va urma.